4 tipy, jak dětem dopřát vápník, když jim mléko nechutná

Vápník patří mezi nejdůležitější minerály pro správný vývoj dětských kostí a pro zdravé zuby. Nejčastějším zdrojem vápníku bývají mléčné výrobky. Co ale dělat, když vašim dětem mléko, jogurty a sýry  odmítají?

Denní potřeba vápníku se odvíjí od věku. Děti od 1 roku do 10 let by měli denně přijmout mezi 800 – 1200 mg vápníku. Děti a mladí lidé ve věku od 11 až do 24 let pak okolo 1200 – 1500 mg vápníku.

Což přibližně odpovídá 4 sklenkám mléka.iStock_000019897527_ExtraSmall

Pokud vaše děti mléčné výrobky odmítají, můžete jim vápník dopřát prostřednictvím pestré stravy. Vápník se totiž skrývá v mnoha dalších potravinách. A pomoci si můžete i různými doplňky stravy.

 

Vápník na zahradě
Dostatek vápníku najdete v potravinách, u kterých byste to možná ani nečekali. Mezi takové patří například brokolice, květák, špenát, růžičková kapusta nebo ředkvičky.  Takzvaná „zelená“ zelenina sice nepatří mezi favority dětských jídelníčků, pokud se vám ale podaří vykouzlit úžasnou brokolicovou nebo špenátovou polévku, máte vyhráno.

Vápník na poli
Dostatek vápníku obsahuje například mák. Ve 100 gramech je ho dokonce až 1400 mg. Bohatým zdrojem jsou také luštěniny jako cizrna, bílé fazole nebo hrách. A najdete ho i v mandlích.

Vápník v karamelce
Na trhu existuje spousta potravinových doplňků, kterými lze doplnit denní dávku vápníku. Mnohdy s nimi ale u dětí narazíte na drobné problémy. Tablety nechtějí, protože seCalciCube - 1 cube špatně polykají. Tekuté doplňky zasenemusí mít dobrou chuť. Řešením tak může být Proenzi Lady CalciCube, což jsou lahodné žvýkací karamelky s vápníkem. Navíc mají čokoládovou příchuť, takže s nimi u dětí rozhodně zabodujete.1 čokoládová karamelka obsahuje 500 mg vápníku. Což odpovídá přibližně 2 sklenicím mléka, případně 600 g sušených meruněk nebo 100 g 30% eidamu.

Omezení cukrovinek
Poslední radou na závěr je pak střídmost v odměňování cukrovinkami. Kyselinotvorné potraviny, jako je cukr, mouka nebo colové nápoje, způsobují rychlejší úbytek vápníku z kostí a zubů. Cukrovinky si tak opravdu schovejte pro speciální příležitosti.

Facebook Comments