9+1 tip pro zdravý spánek

spánek

Jedna, dvě, tři,….  Převalujete se na posteli, počítáte ovečky a ať děláte co děláte stále nemůžete usnout. Ráno se budíte neodpočatí s kruhy pod očima a neustále zíváte. Přinášíme Vám několik tipů, jak s nespavostí zatočit.

Spánek je nepostradatelný

Spánek je pro naše tělo nepostradatelný. Jeho nedostatek může vést k mnoha problémům. A co hůř, také k depresím, vážným zdravotním problémům nebo srdečním příhodám.

Blahodárné účinky spánku

  • odbourává stres
  • posiluje imunitu
  • dodává nám sílu a energii
  • působí proti obezitě a stárnutí
  • zlepšuje paměť a výkonnost

Kvalitní spánek

Mnoho lidí si jde lehnout až ve chvíli, kdy je přemůže únava a sotva stojí na nohou. To je velká chyba! Spát bychom měli chodit dříve, než padáme únavou.

Usínejte v posteli

Pořiďte si kvalitní matraci a neusínejte na pohovce, v křesle apod. Dopřejte svému tělu opravdu kvalitní odpočinek.

Před spánkem nejezte

Poslední jídlo si dějte max. 3-4 hodiny před spánkem. Ten díky tomu bude klidný, bez převalování se a kvalitní. Bude se Vám také mnohem lépe usínat.

Pozor na kofein

Večer už byste neměli pít žádný nápoj s kofeinem.

Nenoste starosti do ložnice

V žádném případě v posteli nemyslete na to, co jste neudělali nebo to, co musíme zítra rozhodně udělat. Vyvarujte se také rušivých zvuků televize, světlu a záření z mobilů apod. Nic z toho do ložnice nepatří.

Trocha relaxace

Dopřejte svému tělu odpočinek. Koupel s relaxačními oleji nebo bylinkami před spánkem dokáže zázraky. Nechte svou mysl, ať se zatoulá ke krásným vzpomínkám. Nebo si přečtete kousek ze své oblíbené knihy.

budík

Pravidelný režim

Snažte se chodit spát ve stejnou dobu a stejně tak i vstávejte.

Ranní rozcvička

Hned jak se ráno probudíte, protáhněte své tělo, přivítejte nový den. Probudíte své tělo do nového dne a večer se Vám bude lépe usínat.

Nepřevalujte se

Když se Vám nedaří usnout a pořád se převalujete, vstaňte. Udělejte co potřebujete, přečtěte si časopis nebo si uvařte hrnek mléka s medem. Uklidní Vás a pomůže Vám usnout. Nemáte mléko rádi? Vyzkoušejte meduňkový čaj.

Ve dne slunce, v noci tma

Udržujte své vnitřní hodiny v rovnováze. Zatímco přes den bychom se neměli vyhýbat sluníčku (hlavně v dopoledních hodinách), v noci naopak potřebujeme tmu. Slunce podporuje tvorbu melatoninu, který naše tělo v noci vylučuje a pomáhá zdravému a klidnému spánku. Problém nastává, když ho v těle máme málo. Náš spánek pak je neklidný.

Když už to jinak nejde…

Ve chvíli, když už opravdu padáte únavou, delší dobu jste se pořádně nevyspali a už nevíte co dělat, vsaďte na bylinky. Uvařte si meduňkový nebo levandulový čaj, čaj z kozlíku lékařského nebo třezalky tečkované; vyzkoušejte čistě přírodní doplňky stravy pro lepší spánek.

3 tipy pro výběr správného doplňku stravy :

  • Přečtěte si složení, zda je opravdu čistě přírodní.
  • Nečekejte účinky ihned. Přírodní doplňky stravy můžete užívat delší dobu, účinek se dostaví cca po 4 týdnech pravidelného užívání.
  • Pokud užíváte nějaké léky, o výběru vhodného doplňku stravy se poraďte se svým lékařem. Některé složky mohou být v rozporu s Vašimi léky a místo klidného spánku byste si mohli zadělat na potíže.

Několik tipů na ty nejlepší doplňky stravy pro zdravý spánek a celé znění článku najdete zde.

Facebook Comments