Bacily útočí! Posilněte svou imunitu a chřipku pošlete k šípku

zdraví imunita

Sychravé počasí přeje bacilům. A pokud nechcete strávit většinu času zachumlaní pod peřinou s hrnkem čaje a teploměrem v ruce, posilujte svou imunitu! Nedejte bacilům šanci.

Imunitní systém hraje v našem těle velmi důležitou roli. Jeho úkolem je rozpoznat co našemu tělu škodí a co naopak prospívá. Měl by také včas zareagovat na blížící se nebezpečí a spustit obrannou reakci našeho těla. K tomu, aby fungovat přesně tak, jak má, je třeba o něj s láskou pečovat.

Začněte už od kolébky

Imunitní systém si budujeme už od narození. (No, vlastně už před ním). Na jeho správný rozvoj má vliv už nitroděložní vývoj, přirozený porod i kojení. Už při porodu je totiž organismus dítěte osidlován bakteriemi z těla maminky.

Velký význam má kojení. Jeho prostřednictvím totiž děťátko získává ochranné látky od své maminky. Mateřské mléko totiž obsahuje tzv. prebiotika, která jsou nezbytná pro vytvoření vlastní střevní mikroflóry. Ta zase vytváří složité společenství s názvem „střevní mikrobiota“.

Mikrobiota posiluje bariérové funkce střeva, nastavuje regulace slizniční a systémové imunity. Pokud dojde k jejímu narušení, imunitní soustava nemůže správně fungovat.

Žádná skleníková květinka

Choďte ven, berte dítko do kolektivu. Přijde tak do styku s bakteriemi, které nezná. Vystavujte imunitní systém novým podnětům, jen tak si dítě vytvoří dostatečně silnou imunitu.

To ale neplatí jen pro děti. Ačkoli dětství je pro náš imunitní systém klíčovým obdobím, i v dospělosti je potřeba budovat a posilovat imunitní systém.

dítě venku

Jak imunitu posilovat během života?

Zdravý životní styl

Spánek

Dopřejte si dostatek odpočinku a spánku. Tělo během něj načerpá novou energii, posílí celkovou obranyschopnost organismu. Nedostatek spánku Vás oslabí a zaručeně se to někde projeví. Nejen tím, že budete náchylnější k různým nemocím.

Pohyb

Dopřejte si dostatek času stráveného na čerstvém vzduchu. Původcem nemocí není zima, jak se mnozí mylně domnívají. Na vině je snížená odolnost sliznic a dýchacích cest proti virům a bacilům.

Pobyt venku podpoří prokrvení sliznic a dýchacích cest a zvýší jejich odolnost. Důležité je také sluníčko. Nejen že Vám zvedne náladu, ale také doplní vitamín D do těla.

Hygiena

Dbejte pravidel správné hygieny. Myjte si ruce, nepůjčujte si od nemocného telefon, propisku ani jiné předměty.

Otužování

Střídejte teplou a studenou sprchu. Zlepšíte si krevní oběh a zároveň připravíte své tělo na období střídavých teplot. Snáz se s nimi pak vypořádá.

vitamíny

Doplňte vitamíny!

Za normálních okolností by Vám měli vystačit vitamíny, které tělu dodáte prostřednictvím stravy. V období chřipek a nachlazení je lepší podpořit imunitu i prostřednictvím doplňků stravy.

Vitaminy A, B6, B12, C a D; minerály chrom, měď, selen, vápník a zinek jsou ty, které by neměly ujít Vaší pozornosti.

Zinek

Minerál, který přispívá k obranyschopnosti organismu a vykazuje silné antioxidační vlastnosti. Při prvních příznacích nemoci tak užijte zinek.

W zinek

Náš tip: Doplněk stravy Walmark Zinek Forte 25mg

Vyšší dávka zinku z organického zdroje v tomto přípravku představuje účinný nástroj pro podporu funkce imunitního systému.

  • Zinek je zároveň základním spolufaktorem metabolizmu v mastných kyselinách a karbohydrátech pro normální syntézu bílkovin.
  • Zinek je důležitý pro ochranu buněk před působením volných radikálů. Pomáhá udržovat zdravou mužskou plodnost a rozmnožovací systém a udržuje normální hladinu testosteronu.
  • Je také vhodný pro udržení zdravé a krásné pokožky, vlasů a nehtů.

Postačí jedna malá tabletka denně po hlavním jídle. Snadno ji spolknete a tělu udělá velkou službu. Podpoří imunitu, vliv má i na kvalitu pokožky, vlasů a nehtů.

Přirozeným zdrojem zinku jsou játra, mléko, mořští živočichové nebo tmavé maso.

Vitamín A

Jeden z mála vitamínů, kterým se dá předávkovat. Dejte si pozor na to, kolik ho přijímáte. Ze svého života ho ale nevylučujte. Kromě pozitivního účinku na zrak také posiluje imunitu a obranyschopnost organismu.

Vitamíny skupiny B

Napomáhají správnému fungování metabolismu. Jsou klíčové pro zdravý nervový systém, mozek a srdce. Jejich přirozeným zdrojem jsou kvasnice, ořechy, luštěniny, celozrnné pečivo a ryby.

Vitamín C

Klíčový vitamin pro náš imunitní systém, který pomáhá tělu bojovat s bakteriemi i viry.Herba C Rapid

Náš tip: Vyzkoušejte doplněk stravy Walmark Herba C Rapid

Výrobek prémiové kvality s vysokou dávkou vitaminu C a zinkem pro podporu imunitního systému obsahuje optimální kombinaci 4 bylinných extraktů, které se tradičně používají pro podporu dýchacích cest.

Hledala jsem nějakou intenzivní podporu, a ačkoli nerada polykám tablety, vyzkoušela jsem tento produkt, který mě zaujal svým složením na přírodní bázi a vysokým obsahem bylinných extraktů. Překvapilo mě, že i když kolem mě poletovalo nachlazení na každém kroku, udržela jsem se v kondici a nevypadla, jako spousta mých kolegů, z pracovního procesu.

Dávkování: 1 tableta denně, 2 tablety v případě akutní potřeby, zapít tekutinou.

Když už dojde na nemoc

Přes všechnu snahu jste se útoku virů neubránili? Nezoufejte. Dopřejte si pár dní odpočinku a zůstaňte doma. Není potřeba jít do práce a nakazit všechny, které potkáte. Ať už po cestě nebo v zaměstnání.

Při kašli a kýchání si kryjte ústa a nos alespoň papírovým kapesníkem. A dodejte tělu potřebné vitamíny.

Facebook Comments