Hurá do plavek

Léto už je za dveřmi a jak název článku napovídá, sezóna plavek je tu. Co jsme nestihli za celý rok, teď těžko doženeme- mám tu ale pro vás pár tipů, které vám mohou cestu za vysněnou postavou ulehčit. physiotherapy-595529_960_720

Zamyslete se 

Jestli se už několik let marně snažíte zhubnout zastavte se a zapřemýšlejte, proč jste pořád na začátku. Myslíte si, že jíte správně, a přesto jsou změny na postavě minimální? Máte pocit že se dostatečně hýbete ale pořád nedopnete oblíbené kalhoty? Občas jsme přesvědčeni, že kroky které děláme jsou správné- když se na ně ale podíváme s odstupem můžeme zjistit, že tomu tak úplně není.

Zdravý životní styl, ne dieta

Celý internet se hemží radami, jak trvale zhubnout za co nejkratší dobu, čemu se vyvarovat a co naopak jíst. Když ale dietářky narazí na rady typu: pravidelný pitný režim, pohybová aktivita, vyvážená a pestrá strava nebo dostatek odpočinku, většinou se jim tato doporučení tolik nezamlouvají. Sice tyto rady mohou znít jako klišé, nic na tom ale nemění fakt, že jedině takto lze trvale a zdravě zhubnout. Klíčem k úspěchu je si uvědomit, že stejně jako nepřibereme z jednoho nevhodného jídla, ani trvale nezhubneme po pár dnech ukázkové stravy, nebo dokonce hladovění.

Zapisujte si

Pořiďte si zápisník, do kterého si pište vše, co za celý den sníte. Nenechávejte ale zapisování až na večer- může se lehce stát, že něco vynecháte informace budou zkreslené. Večer se podívejte na váš jídelníček za celý den a sami můžete zhodnotit, co bylo špatně- neměly by se v něm objevovat cukry ve formě sladkostí nebo slazených limonád, příliš tučných a smažených potravin nebo nadbytek alkoholu. Co by se v něm naopak objevit mělo jsou celozrnné výrobky (pečivo, těstoviny, rýže), luštěniny, ovoce a zeleniny, libové maso, ryby nebo mléčné výrobky (sýry, jogurty).

blogger-photo-2249560_1280

Nejčastější chyby

Jak už bylo řečeno, důležité je si uvědomit, že vysněnou postavu nebude většina z nás mít za pár týdnů. Nesnažte si situaci ulehčit ani tím, že vynecháte přílohy nebo nebudete jíst po 17té hodině. Sacharidy jsou pro naše tělo nepostradatelné a tím, že je úplně vynecháte si spíše ublížíte než naopak. Snažte se jíst pravidelně- někomu vyhovuje strava 3x denně, jinému 5-6x denně, důležité je složení stravy a výběr správných živin.

Bílkoviny

  • Ty hledejte v masu, vejci, mléku a mléčných výrobcích
  • Z masa si můžete dopřát všechny druhy, jen v obchodě sáhněte po méně tučných druzích, stejně jako u šunky, kterou si kupte s vysokým obsahem masa (90%)
  • Z mléčných výrobků jsou dobrou volbou tvarohové sýry jako je žervé, cottage, lučina nebo tvaroh
  • Zapomínat nesmíme ani na bílé jogurty- ovocným se vyhněte obloukem a raději si bílý jogurt oslaďte sami, přidejte si do něj třeba ovoce

Sacharidy

  • Zdroje sacharidů jsou celozrnné výrobky- pečivo, těstoviny, rýže nebo brambory
  • Luštěniny, ovoce a zelenina
  • Kvalitní cereálie- pozor na doslazované a zapékané cereálie, obsahují nejen velké množství cukrů, ale také tuků.
    Tip: nejlépe uděláte, když si müsli uděláte doma- do ovesných vloček přidáte oříšky, sušené ovoce, med a hořkou čokoládu nebo kokos

Tuky

  • Často zatracované, ovšem nepostradatelné- bez nich se v jídelníčku neobejdeme- důležité je, umět správně vybrat
  • Zdravé tuky najdeme v rybách, ořeších, avokádu nebo semínkách
  • Dále v rostlinných olejích (řepkový, olivový, slunečnicový,…)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *