Jak přestat kouřit – babské rady

babske rady

Jste kuřák a chcete se tohoto zlozvyku zbavit? Nevíte jak na to? Na rozhodnutí přestat kouřit není nikdy pozdě. Vždy tím uděláte něco dobrého pro své zdraví. Nejprve je třeba se opravdu pevně rozhodnout a CHTÍT s kouřením skončit. Nepodléhat nejistotě, mít pevnou vůli. 

Spoustu kuřáků se obává, že když přestanou kouřit, přiberou. Přestat kouřit ale nemusí nutně znamenat přírůstek na váze. Jde jen o to, abyste chuť na cigaretu automaticky nezaháněli jídlem. Pokud navíc upravíte svůj jídelníček a zařadíte do svého denního programu pravidelný pohyb, přírůstku na váze se obávat nemusíte. Pokud ale přeci jen budete mít nějaké kilo navíc, nic se neděje.

Dále je velmi důležité dodržovat dostatečný pitný režim. Pijte dostatek čistých neslazených vod, vynechte slazené nápoje a alkohol.

Mnoho kuřáků Vám řekne, že nejsnazší je přestat kouřit ze dne na den. Prostě se rozhodnout a už si nezapálit. U silných kuřáků to ale mnohdy nejde.  Snažte se ale přísun nikotinu omezit jak jen to jde. Najděte si nepříliš kalorickou náhražku za cigaretu, používejte nikotinové náhražky (např. žvýkačky či náplasti).

Odstraňte z bytu, kanceláře, auta apod. vše, co Vám kouření připomíná. Tedy cigarety, popelníky, zapalovače atd.

Obrňte se trpělivostí. Nepodléhejte nátlaku svého okolí, abyste si zapálili, nekazili partu či zábavu. Vydržte!

Pomoci Vám také může najít si někoho, kdo je na tom stejně jako Vy. Budete se navzájem podporovat. Ve dvou se to přeci zvládá lépe.

A na co určitě nezapomínat? Pokud odoláte cigaretě, odměňte se.

Pokud se Vám stále nedaří kouření omezit nebo s ním skončit, můžete uvažovat také např. o akupunktuře či hypnóze.

Na trhu je také relaxační hudba s názvem Konec kouření.  Toto relaxační audio je založeno na Technice řízené relaxace.

Odvykání kouření je běh na dlouhou trať. Někomu se zadaří dříve, někomu to trvá o něco déle. Důležité je vydržet a nevzdávat se.

Jak přestat kouřit?

1.Rozhodněte se

Nikotin je návyková látka a proto není jednoduché se kouření vzdát. Zeptejte se sami sebe, jak moc je pro vás důležité prožít zbytek života jako nekuřák, a učiňte pevné rozhodnutí. Uvědomte si, jak cigarety ovlivňují vaše zdraví, image, životní styl a blízké okolí. Sepište si, proč chcete s kouřením přestat. Naplánujte si třeba, za co utratíte ušetřené peníze.

2. Najděte si vhodnou náhradu

Chuť po cigaretě je především v prvních dnech tak silná, že ji málokdo dokáže zahnat jen vůlí. Náhrada by neměla být příliš kalorická, ideální je obklopit se zeleninou a ovocem. Můžete ale využít i žvýkačky nebo takzvané skořicové tyčinky. Vhodné je také zaměstnat ruce.

3. Pijte hodně čisté vody a snažte se pomalu zvyšovat svou fyzickou aktivitu

Dostatečný příjem tekutin je důležitý v každém případě. Pro správný pitný režim se doporučuje vypít kolem dvou litrů tekutin denně. Pokud ale přestáváte s kouřením, je velmi důležité, abyste pili co nejvíce vodu. Voda totiž chuť na cigarety potlačuje účinněji než jiné tekutiny nebo jídlo. Také se po ní netloustne.  Velkým pomocníkem vám bude zvýšená tělesná aktivita, která skvěle potírá příznaky stresu. Tělo totiž vylučuje látku endorfin. Ten je známý jako hormon štěstí, protože se uvolňuje do mozku a způsobuje dobrou náladu. Fyzická aktivita je vhodná i proto, že povzbuzuje činnost srdce a plic, právě těch orgánů, na kterých se blahodárně projevuje i to, že přestanete kouřit.

4.Dýchejte zhluboka

Hluboké dýchání je jedna z nejúčinnějších metod, jak potlačit chuť na cigaretu a zároveň se zklidnit. Při nádechu by se mělo břicho rozšířit a při výdechu vpadnout. S dýcháním rozhodně nepospíchejte, výdech by měl trvat alespoň dvakrát tak dlouho jak nádech. Při dýchání se soustřeďte pouze a jenom na dýchání. Pokud dostanete chuť na cigaretu, dýchejte zhluboka alespoň tři minuty.

5. Voňavé prostředí

Zbavte se popelníků a všeho, co s kouřením souvisí. Doma vyperte závěsy a záclony, nechte si vyčistit koberce a vydrhněte nábytek. Nechte si vyčistit auto, popelník vymyjte a dejte do něj žvýkačky nebo květiny.

6. Odměňte se!

Za každý den bez cigarety se odměňte drobností, která vám udělá radost. Odměnou může být vlastně cokoliv, ale nedoporučujeme čokoládu ani bonbony.

7. Náhradní nikotinová léčba

V dnešní době nalezneme na trhu spoustu prostředků k odvykání kouření- náplasti, žvýkačky nebo spreje. Podívejte se na naši nabídku náhradní nikotinové léčby nebo nás kontaktujte- rádi Vám pomůžeme zorientovat se v naši nabídce.

8. Odborná pomoc

Jen velmi málo kuřáků zajde za lékařem, pokud se rozhodnou skoncovat se svojí závislostí na nikotinu. Ne každý člověk má ovšem natolik silnou vůli, aby přestal kouřit bez odborné pomoci- nestyďte se o pomoc při odvykání kouření požádat lékaře či lékárníka.

Náš tip: Česká lékárnická komora jako pomoc při odvykání kouření.

E- cigareta jako vhodný prostředek k odvykání kouření?

nonsmoker-149911_1280„Elektronická cigareta“ nebo také „e-cigareta“ se stala obchodním hitem. Je nabízena jako zdravá, cenově dostupná a moderní alternativa ke kouření klasických tabákových výrobků. Někteří prodejci ji dokonce označují jako prostředek pro odvykání kouření. Otázkou pak je, proč vydala v září 2008 Světová zdravotnická organizace prohlášení, ve kterém uvádí, že elektronická cigareta není prostředek vhodný k odvykání kouření a její konzumaci rozhodně nedoporučuje.

Z hlediska fyzické závislosti organizmu na nikotinu není mezi kouřením elektronické cigarety a klasické cigarety technicky vzato téměř žádný rozdíl. S každým vdechnutím dostává tělo příslušnou dávku nikotinu, a odpovídajícím způsobem na ni také zareaguje. A protože pozadí závislosti na nikotinu je podobné jako u ostatních tvrdých drog, není obvykle v případě elektronické cigarety odvykání kouření výrazně jednodušší. Na rozdíl od klasické cigarety si ale může konzument individuálně postupně snižovat koncentraci inhalovaného nikotinu, což může v některých případech sehrát v procesu odvykání pozitivní roli.

Zdroj:
http://www.odvykani-koureni.cz/
http://www.nekourit.cz/
http://www.stop-koureni.cz/metody-odvykani