Seriál Matcha Tea: Matcha Tea jako jeden ze zdrojů vlákniny

pilulka_matcha-vlaknina_smoothieVláknina je součást potravy, kterou žaludek ani střeva neumí strávit, ale přitom příznivě ovlivňuje naše zažívání. Právě proto, že ji naše tělo neumí rozložit, nabaluje na sebe vláknina další nežádoucí látky nahromaděné v našem trávicím traktu. Pomáhá tak čistit tělo a zbavovat střeva škodlivých látek. Dostatečný příjem vlákniny zlepšuje fungování organismu a slouží i jako prevence různých nemocí.

Navíc se díky vláknině cítíme dlouho sytí. Protože vlákninu zpracováváme pomaleji, vydrží nám pocit plného žaludku déle. Současně vláknina snižuje rychlost trávení sacharidů, takže i když nám klesne krevní cukr, stále máme pocit sytosti a nemáme tak velkou chuť na sladké. Vláknina také usnadňuje vstřebávání některých látek a slouží jako prebiotikum, takže podporuje aktivitu střevní mikroflóry. Uvádí se, že pro dobré zažívání by měl dospělý člověk přijmout zhruba 30 gramů vlákniny denně.

pilulka_matcha-vlaknina_harmony

Kde vlákninu získat?

Krom čerstvého ovoce a zeleniny, celozrnného pečiva i cereálií najdeme vlákninu třeba v luštěninách, semenech nebo různých druzích ořechů. Místo klasických těstovin můžeme zařadit celozrnné, dát přednost hnědé natural rýži nebo přidat do jídelníčku quinou, jáhly či celozrnný kuskus. Zdrojem vlákniny mohou být i ovesné vločky nebo sója.

Vysoký obsah vlákniny má i Matcha Tea. Až 30 % čaje matcha se skládá z vlákniny. To znamená, že ve 100 gramech zeleného čaje matcha najdeme 30 gramů vlákniny. Matcha tak snadno předčí například celozrnné pečivo (cca 7 g vlákniny/100 g), ořechy (v průměru cca 10 g vlákniny/100 g) nebo zeleninu (v průměru cca 2g vlákniny/100 g). Kvůli vysokému obsahu kofeinu je denní doporučená dávka Matcha Tea pro dospělého člověka 4-6 g, i přesto je matcha jediným čajem s tak vysokým obsahem vlákniny, ne-li jediným čistě přírodním bio nápojem, v jehož přirozené formě najdeme tak bohaté množství vlákniny.

pilulka_matcha-vlaknina_perex

V užívání Matcha Tea zdárně pokračuji a začínám pociťovat první změny. Klesla chuť na sladké (ano, už nesním tabulku čokolády na posezení), srovnalo se zažívání. Celkově se cítím lépe. Zatím jsem tedy nezkoušela ověřit, zda už i u mě začala odbourávat přebytečné tukové zásoby, ale to má asi ještě čas. Pro mě je důležité, že místo jedné kávy denně si dám Matcha Tea, a snížila se chuť na sladké. Matche jsem prostě přišla na chuť. Zjistila jsem, že klíčem k tomu je správná příprava. Pokud i vy tápete, podívejte se, jak si ji správně připravit.

Co je Matcha Tea?

Matcha Tea je unikání japonský zelený čaj. Pěstuje se na zastíněných plantážích a mele se na extra jemný prášek, který se rozšlehává ve vodě. Tím, že se prášek úplně nerozpustí, může náš organismus využít všechny přínosné látky obsažené v matcha. Mezi ně patří nejen přirozeně vysoký obsah vlákniny, ale i schopnost odbourávat přebytečné tukové zásoby až o 40 % rychleji nebo schopnost zlepšit paměť, zvednout náladu a současně navodit pocit neochvějného soustředění. Matcha se v Japonsku zpracovává a pije stejným způsobem více než 800 let. My Evropané si můžeme jeho unikátní vlastnosti užívat až posledních několik let, ale o to větším hitem se matcha díky svým přínosům stává.