NEPOSTRADATELNÝ MISTR HOŘČÍK

boiron magnesiumBílý kov střední tvrdosti, silně hořlavý a reaktivní, v periodické soustavě prvků patří do skupiny kovů alkalických zemin. Znáte přece tu říkanku: Běžela Magda Caňonem, Srazila Balvan Ramenem… To je magnézium neboli hořčík. Ano, ten hořčík, o kterém všude slyšíme, že bychom ho měli mít v těle dostatek. Pardon, říkáte si, tímhle se mám ládovat? Přesně tak. Bez něj totiž v těle nefunguje prakticky nic.

Jistěže není nutné dobývat hořčík v přírodě a pak si ho doma soustružit do ovesných vloček. Naše tělo ho přijímá a zpracovává v podobě různých sloučenin. Do těla se dostává s potravou nebo pomocí speciálních přípravků k tomu určených.

Podstatně kratší by bylo, kdybychom se pokoušeli vyjmenovat, k čemu hořčík v těle není potřebný. Ale aspoň výběrově si ukažme, co má tento prvek v našem těle „na svědomí“. Že působí proti křečím, podporuje normální funkci nervů a srdeční soustavy nebo že se podílí na výrobě energie v buňkách, jsme už určitě někdy četli. Ale věděli jste například, že působí jako nezbytná regulace, aby nám v těle neškodil nadbytečný vápník? Slyšeli jste, že zlepšuje paměť, úsudek a vůbec psychickou kondici? Kdo by to v dnešní době neocenil! Je také podepsaný pod kvalitou vlasů, nehtů i zubů. Bdí nad hladinou cholesterolu, o funkci v dnešní době zvlášť potřebné – snižování přecitlivělosti na alergeny – ani nemluvě. Přidejme ještě asi tak tisíc funkcí a máme obrázek prospěšnosti magnezia pro lidský organismus po kupě. A pozor, důležité je, že jeho potřeba se s věkem a také s některými chorobami či ne právě zdravými životními návyky zvyšuje. Vyšší potřebu magnezia mají taky vrcholoví sportovci, lidé s fyzicky namáhavou profesí, ti, kteří musejí ustát časté stresy, a nesmíme zapomenout ani na těhotné a kojící ženy.

Jedna věc je, jak se má hořčík do těla dostávat. Druhá potom, co jeho příjmu, případně vstřebání škodí. Tak třeba děti. Rády si dají sladké – sušenky, sladké mléčné výrobky či bílé pečivo, slazené nápoje. Spotřeba všech těchto potravin snižuje schopnost organismu vstřebávat hořčík. U dospělých se může takto negativně projevit nadměrná konzumace živočišných bílkovin a tuků. Navíc málokdo z nás se dokáže účinně vyhýbat stresu. Vystresovaný organismus pak potřebuje až dvacetkrát více magnézia. Když si navíc dáme jako první pomoc skleničku nebo cigaretu, schopnost vstřebávat ho se tím ještě sníží a kruh se uzavírá. Konzumace léků, zvýšený výskyt civilizačních chorob, jako je diabetes II. typu, jsou pro organismus velkou zátěží samy o sobě, navíc však jsou to také nepřátelé hořčíkového prostředí v těle.

Abychom dostali tělo a pokud možno i ducha do pohody a rovnováhy, je nezbytné udržovat hladinu hořčíku na dostatečné úrovni. Můžeme toho dosáhnout zdravějším životním stylem. Místo odpočinku u televize s miskou brambůrků se můžeme jít projít nebo proběhnout. K televizi se pak přece můžeme vrátit, a místo chipsů si dát čerstvou zeleninu s lehkým jogurtovým dipem.

Ale život se vždycky neodvíjí, jak bychom si přáli. Ne vždycky máme čas a sílu sportovat. Navíc potravin, z nichž bychom mohli získávat dostatečné množství hořčíku přímo, není tolik. Existují proto přípravky, které tento problém vyřeší a ohlídají za nás. Trh je na ně poměrně bohatý. Výzkumy ukazují, že nejvhodnější z nich jsou ty ve formě organické soli hořčíku v kombinaci s vitamíny, protože vstřebávání hořčíku podporují. Z tohoto pohledu se jako optimální volba jeví Magnesium 300+. Obsahuje totiž organickou hořečnatou sůl třetí generace – glycerofosfát hořečnatý. V kombinaci s uhličitanem hořečnatým se snadno vstřebává, navíc je šetrný k organismu. Přípravek také obsahuje řadu vitamínů skupiny B, které vstřebávání hořčíku ještě podpoří. Kyselina listová, vitamín E a selen, jež Magnesium 300+ zahrnuje též, jsou účinné antioxidanty zabraňující úniku hořčíku z těla.

Facebook Comments