Objevte pro své děti zdravý poklad z Norského moře

Zdraví je v dnešním světe k nezaplacení. Žijeme v uspěchané době, a to se odráží na našem životním stylu. Stále hledáme způsoby, jak své zdraví zlepšovat a upevňovat. Existuje nepřeberné množství potravinových doplňků, které dodají tělu látky nedostatečně zastoupené v našem jídelníčku. Letitá tradice a prokazatelné účinky na lidské zdraví mají třeba dříve nepopulární rybí oleje.

Věděli jste, že ve Skandinávii je rybí olej součástí každodenního ranního rituálu, a to i u dětí? Třeba v Norsku si na podporu imunity dávají lžičku rybího oleje z tresčích jater. Kolem rybího oleje existuje v české kotlině několik mýtů.

Dětský organismus se proti nemocem neumí bránit tak účinně, jako ten dospělý. Když se děti vrací po prázdninách do škol a školek, většinou je brzy skolí nějaká nepříjemná viróza. Řešením není ústup, ale útok. Posilte jejich imunitu.

Děti pravidelně užívající vitamin D méně často podléhají nemocem, jako je chřipka či nachlazení. Vitamin D je také nezbytným předpokladem zdravého růstu a vývoje kostí u dětí. Bohatým zdrojem tohoto vitaminu, pro děti přijatelnějším než syntetické tablety, je přírodní podání ve formě rybího oleje z tresčích jater.

Jedna lžička dodá tělu doporučenou denní dávku vitaminu D. Navíc tento rybí olej má vysoký obsah nenasycených omega-3 mastných kyselin (EPA a DHA), takže pomáhá udržovat zdravý mozek a srdce, a díky přítomnému vitaminu A má také příznivý vliv na zrak.

Novinkou roku 2019 bude rybí olej Möller´s Můj první olej. Který je určený pro ty nejmenší a to od 1 roku věku.

Přemluvit děti k lžičce rybího oleje denně může být oříšek. Jak to tedy udělat, aby ranní rituál přijaly za vlastní?

Několik tipů, jak z rybího oleje udělat součást každodenního rituálu

  • Vyberte rybí olej s příchutí

Rybí olej v přirozené podobě mlsným jazýčkům našich dětí sedět nebude.  Sáhněte tedy rovnou po takovém, který jim zachutná. Například nový rybí olej z tresčích jater Möller´s Omega 3 s ovocnou nebo citronovou příchutí vyvinuli odborníci speciálně pro děti. 

  • Nejlepší je za studena
    Rybí olej skladujte na viditelném místě ve vaší ledničce. Nejen proto, abyste si každý den u snídaně připomněli ranního panáka imunity, ale v ledničce také nehrozí, že by olej časem ztratil své skvělé vlastnosti.
  • Udělejte celý rituál tak trochu jiný

Děti ocení nápaditost, proto rituál nazvěte hravým jménem a vaše ratolesti jej pak budou samy vyžadovat. Přiřaďte k rybímu oleji i speciální nádobí jako hezkou dětskou lžičku nebo barevný kalíšek. Na spolknutí oleje může dohlížet i plyšák, který dostane za úkol vše kontrolovat. Pár kapek ovocného oleje na dětské piškoty s čajem ke snídani také není špatný začátek dne malého předškoláka či školáka.

  • Lžička oleje i pro vás 

Pokud dítě uvidí, že rybí olej konzumují i „velcí“, bude mít o něj větší zájem. Má na ně nějaký člen rodiny větší vliv nebo vzhlíží k někomu z vašich známých? Poproste ho, aby si lžičku oleje „vychutnal“ přímo před dítětem vysvětlil, proč je rybí olej důležitý.

  • Vstříknutí pomocí dávkovače

Velmi malým dětem je možné podávat rybí olej pomocí obyčejného dávkovače na léky. Naberte rybí olej a opatrně jej vstříkněte dítěti do úst, nebo jej nechte, aby obsah samo vysálo. Vyhnete se tak i nepříjemným skvrnám na oblečení.

  • Rybí olej nepozorovaně

Pokud by přece jen nastal problém a dítě by začalo vaši snahu o jeho pevnou imunitu              sabotovat, cenné vitaminy mu můžete dodávat i nepozorovaně. Přidejte pár kapek rybího oleje třeba do ovocného salátu nebo do skleničky s ovocnou šťávou. Lžička oleje bez příchuti či s příchutí citronu se dá výborně „schovat“ i do omáčky na těstoviny. 

Recepty na zdravou svačinku


Ačkoliv si Norové ordinují rybí olej k snídani, můžete si zkusit přidat stejné množství i do zeleninového nebo ovocného smoothie ke svačině.

Recept 1: Často se citronový rybí olej přidává do ovocných a zeleninových šťáv. Vezměte jablko, mrkev a červenou řepu. Omyjte a nakrájejte. Vložte do odšťavňovače a po odstředění přidejte pár kapek rybího oleje. Pokud by byla jablka málo sladká, můžete přidat sirup z černého bezu.

Recept 2: Výborným zpestřením je přidat rybí olej i do ovocného smoothie. V mixéru rozmixujte banán, zralé mango nebo kousky ananasu, chia semínka a pak lžičku rybího oleje s příchutí citronu.

Recept 3: Rybí olej do bílého jogurtu. Osvědčenou a často používanou snídaní nebo svačinkou může být přidání rybího oleje do bílého jogurtu. Vyberte ten s citronovou příchutí a získáte tak neobyčejně zajímavou alternativu zdravého jogurtu. Podle chuti můžete přidat také ovoce – jako jsou například banány, kiwi nebo najemno nakrájená jablka.

Recept 4: Své nejmenší potěšíte například jejich oblíbenými piškoty. Dejte jim je k snídani a navíc přidejte několik kapek oleje.

Recept 5: Do omáčky na těstoviny, doporučení norských kuchařů je přidávat rybí olej do kyselých pokrmů, např. s obsahem rajčat. Klidně zamíchejte trochu rybího oleje do omáčky na těstoviny, a tím připravíte zdravější jídlo. Batoleti staršímu šest měsíců můžete zkusit přidat lžičku rybího oleje do skleničky s dětskou stravou, která obsahuje rajčata. Případně mu můžete jídlo připravit sami z konzervovaných rajčat, těstovin, dušené cibule a malého množství mletého masa. Všechny přísady nakonec rozmixujte.

Recept 6: Do nanuku. Za vyzkoušení stojí také recept na obzvlášť zdravé domácí nanuky. Jahodovo-citrusové nanuky. Budete potřebovat: 350 g jahodového jogurtu, 1,5 dl pomerančového džusu, 4 lžičky rybího oleje Möller‘s citronovou příchutí. Smíchejte všechny suroviny, nalijte do formiček na nanuky a postavte do mrazáku.

Zaveďte tento ranní rituál i u vás, nezabere vám téměř žádný čas navíc a pro oslabenou podzimní imunitu vašich dětí bude velkou oporou! Kromě toho se konzumace rybího oleje doporučuje i těhotným ženám, protože omega-3 nenasycené mastné kyseliny přispívají ke správnému vývoji mozku plodu.