Objevte pro své děti zdravý poklad z Norského moře

mollers

Zdraví je v dnešním světe k nezaplacení. Žijeme v uspěchané době, a to se odráží na našem životním stylu. Stále hledáme způsoby, jak své zdraví zlepšovat a upevňovat. Existuje nepřeberné množství potravinových doplňků, které dodají tělu látky nedostatečně zastoupené v našem jídelníčku. Letitá tradice a prokazatelné účinky na lidské zdraví mají třeba dříve nepopulární rybí oleje.

Věděli jste, že ve Skandinávii je rybí olej součástí každodenního ranního rituálu, a to i u dětí? Třeba v Norsku si na podporu imunity dávají lžičku rybího oleje z tresčích jater. Kolem rybího oleje existuje v české kotlině několik mýtů.

Dětský organismus se proti nemocem neumí bránit tak účinně, jako ten dospělý. Když se děti vrací po prázdninách do škol a školek, většinou je brzy skolí nějaká nepříjemná viróza. Řešením není ústup, ale útok. Posilte jejich imunitu. Děti pravidelně užívající vitamin D méně často podléhají nemocem, jako je chřipka či nachlazení.

Vitamin D je také nezbytným předpokladem zdravého růstu a vývoje kostí u dětí. Bohatým zdrojem tohoto vitaminu, pro děti přijatelnějším než syntetické tablety, je přírodní podání ve formě rybího oleje z tresčích jater. Jedna lžička dodá tělu doporučenou denní dávku vitaminu D. Navíc tento rybí olej má vysoký obsah nenasycených omega-3 mastných kyselin (EPA a DHA), takže pomáhá udržovat zdravý mozek a srdce, a díky přítomnému vitaminu A má také příznivý vliv na zrak.

 Novinkou roku 2019 bude rybí olej Möller´s Můj první olej. Který je určený pro ty nejmenší a to od 1 roku věku.

 

Přemluvit děti k lžičce rybího oleje denně může být oříšek. Jak to tedy udělat, aby ranní rituál přijaly za vlastní?

 Několik tipů, jak z rybího oleje udělat součást každodenního rituálu

  1. Vyberte rybí olej s příchutí

Rybí olej v přirozené podobě mlsným jazýčkům našich dětí sedět nebude.  Sáhněte tedy rovnou po takovém, který jim zachutná. Například nový rybí olej z tresčích jater Möller´s Omega 3 s ovocnou nebo citronovou příchutí vyvinuli odborníci speciálně pro děti.

  1. Nejlepší je za studena
    Rybí olej skladujte na viditelném místě ve vaší ledničce. Nejen proto, abyste si každý den u snídaně připomněli ranního panáka imunity, ale v ledničce také nehrozí, že by olej časem ztratil své skvělé vlastnosti.
  1. Udělejte celý rituál tak trochu jiný

Děti ocení nápaditost, proto rituál nazvěte hravým jménem a vaše ratolesti jej pak budou samy vyžadovat. Přiřaďte k rybímu oleji i speciální nádobí jako hezkou dětskou lžičku nebo barevný kalíšek. Na spolknutí oleje může dohlížet i plyšák, který dostane za úkol vše kontrolovat. Pár kapek ovocného oleje na dětské piškoty s čajem ke snídani také není špatný začátek dne malého předškoláka či školáka.

  1. Lžička oleje i pro vás

Pokud dítě uvidí, že rybí olej konzumují i „velcí“, bude mít o něj větší zájem. Má na ně nějaký člen rodiny větší vliv nebo vzhlíží k někomu z vašich známých? Poproste ho, aby si lžičku oleje „vychutnal“ přímo před dítětem vysvětlil, proč je rybí olej důležitý. 

  1. Vstříknutí pomocí dávkovače

Velmi malým dětem je možné podávat rybí olej pomocí obyčejného dávkovače na léky. Naberte rybí olej a opatrně jej vstříkněte dítěti do úst, nebo jej nechte, aby obsah samo vysálo. Vyhnete se tak i nepříjemným skvrnám na oblečení.

  1. Rybí olej nepozorovaně

Pokud by přece jen nastal problém a dítě by začalo vaši snahu o jeho pevnou imunitu sabotovat, cenné vitaminy mu můžete dodávat i nepozorovaně. Přidejte pár kapek rybího oleje třeba do ovocného salátu nebo do skleničky s ovocnou šťávou. Lžička oleje bez příchuti či s příchutí citronu se dá výborně „schovat“ i do omáčky na těstoviny.

Mollers

Recepty na zdravou svačinku


Ačkoliv si Norové ordinují rybí olej k snídani, můžete si zkusit přidat stejné množství i do zeleninového nebo ovocného smoothie ke svačině.

Recept 1: Často se citronový rybí olej přidává do ovocných a zeleninových šťáv. Vezměte jablko, mrkev a červenou řepu. Omyjte a nakrájejte. Vložte do odšťavňovače a po odstředění přidejte pár kapek rybího oleje. Pokud by byla jablka málo sladká, můžete přidat sirup z černého bezu.

 

Recept 2: Výborným zpestřením je přidat rybí olej i do ovocného smoothie. V mixéru rozmixujte banán, zralé mango nebo kousky ananasu, chia semínka a pak lžičku rybího oleje s příchutí citronu.

Recept 3: Rybí olej do bílého jogurtu. Osvědčenou a často používanou snídaní nebo svačinkou může být přidání rybího oleje do bílého jogurtu. Vyberte ten s citronovou příchutí a získáte tak neobyčejně zajímavou alternativu zdravého jogurtu. Podle chuti můžete přidat také ovoce – jako jsou například banány, kiwi nebo najemno nakrájená jablka.

Recept 4: Své nejmenší potěšíte například jejich oblíbenými piškoty. Dejte jim je k snídani a navíc přidejte několik kapek oleje.

Recept 5: Do omáčky na těstoviny, doporučení norských kuchařů je přidávat rybí olej do kyselých pokrmů, např. s obsahem rajčat. Klidně zamíchejte trochu rybího oleje do omáčky na těstoviny, a tím připravíte zdravější jídlo. Batoleti staršímu šest měsíců můžete zkusit přidat lžičku rybího oleje do skleničky s dětskou stravou, která obsahuje rajčata. Případně mu můžete jídlo připravit sami z konzervovaných rajčat, těstovin, dušené cibule a malého množství mletého masa. Všechny přísady nakonec rozmixujte.

Recept 6: Do nanuku. Za vyzkoušení stojí také recept na obzvlášť zdravé domácí nanuky. Jahodovo-citrusové nanuky. Budete potřebovat: 350 g jahodového jogurtu, 1,5 dl pomerančového džusu, 4 lžičky rybího oleje Möller‘s citronovou příchutí. Smíchejte všechny suroviny, nalijte do formiček na nanuky a postavte do mrazáku.

Zaveďte tento ranní rituál i u vás, nezabere vám téměř žádný čas navíc a pro oslabenou podzimní imunitu vašich dětí bude velkou oporou! Kromě toho se konzumace rybího oleje doporučuje i těhotným ženám, protože omega-3 nenasycené mastné kyseliny přispívají ke správnému vývoji mozku plodu

Facebook Comments