Pálení žáhy? Také to znáte?

ostré

Pálení žáhy je nepříjemný pocit, který se vyskytuje, bohužel, velmi často. Za pálení žáhy může návrat kyselé žaludeční šťávy do jícnu a to díky netěsnému dovření dolního jícnového svěrače. Tento svěrač se nachází na rozhraní jícnu a žaludku a normálně se otevírá jen na velmi krátkou chvíli, aby do žaludku propustil polknuté sousto. Ačkoliv to může znít až děsivě, jícnový reflux (nebo také  gastroesofageální reflux, tzv. GER) zažívá občas každý z nás.

Samotný GER obvykle není závažný, opakované problémy však mohou vést k trvalému poškození sliznice jícnu a následným komplikacím.  Proto je vhodné při pálení žáhy, které trvá déle než 14dní, nebo potíže neustupují, vhodná návštěva lékaře.

  • Pocit pálení v hrudi nebo v hrdle po jídle
  • Pálivá, kyselá, nahořklá či slaná chuť v krku, někdy i obtíže při polykání
  • Tlak za hrudní kostí
  • Říhání
  • Pocit na zvracení

Co může způsobit pálení žáhy?

  • Určitá jídla:
    • smažená nebo mastná
    • tučné maso
    • plnotučné mléčné výrobky
    • kofeinové nápoje, káva i alkohol

Pikantní jídla mohou stimulovat produkci žaludeční šťávy a tím zvyšovat pravděpodobnost pálení žáhy.

  • Někteří lidé pociťují pálení žáhy, když jsou ve stresu a shonu.
  • Riziko pálení žáhy zvyšuje také obezita, jejímž následkem je na žaludek vyvíjen nadměrný tlak, který může po jídle způsobit otevření jícnového svěrače. Obdobně může vadit také příliš upnutý oděv nebo škrtící pásek.
  • Kuřáci patří také do rizikové skupiny.

Pálení žáhy postihne čas od času snad každého. Při dodržování určitých pravidel stravování a životního stylu se lze pálení žáhy téměř vyhnout.

  1. Tři hodiny po jídle, kdy tvorba žaludeční šťávy dosahuje vrcholu, si nelehejte. Ve vzpřímené poloze pomáhá gravitace udržovat obsah žaludku na svém místě.
  2. Pokud se vám pálení žáhy zhoršuje po cvičení, zkuste vypít dostatečné množství vody, které podpoří hydrataci i trávení. Chcete-li se vyhnout pálení žáhy, je dobré s cvičením začít nejdříve dvě hodiny po jídle.
  3. Od pálení žáhy ve spánku vám může pomoci vyšší podložení hlavy. Tato poloha pomáhá zabraňovat zpětnému toku žaludeční šťávy do jícnu.
  4. Zkuste bylinný čaj – na uklidnění žaludku jsou nejlepší zázvor, heřmánek nebo máta.
  5. Dbejte na to, co před spaním jíte a pijete – alkohol může uvolňovat jícnový svěrač, což vede ke zpětnému toku žaludeční šťávy do jícnu. Snažte se večer vyhýbat mastným, kořeněným, sladkým pokrmům, kofeinu a syceným nápojům.
  6. Stres a shon může vést ke zvýšené produkci žaludeční šťávy a zintenzivňovat pálení žáhy.

Dodržovat preventivní opatření je někdy opravdu náročné… V případě, že se pálení žáhy dostaví, náš tip je užití léčivého přípravku Rennie®.

rennie

Již během 5ti minut začíná ulevovat od příznaků pálení žáhy, navíc působí výhradně v žaludku a tak nezatěžuje nadměrně organismus. Je to osvědčené a efektivní řešení pálení žáhy.

Neutralizuje kyselé žaludeční prostředí a v případě refluxu (návrat žaludečního obsahu zpět do jícnu) sliznici jícnu nedráždí.

Rennie® je vhodné pro těhotné, kojící a případně i diabetiky.

Čtěte pečlivě příbalovou informaci a dodržujte doporučené dávkování.
RENNIE® a RENNIE® SPEARMINT BEZ CUKRU jsou léčivé přípravky k vnitřnímu užití.

http://rennie.cz/

Komerční sdělení

Facebook Comments