Pan Pilulka testuje: 5 důvodů, proč zařadit vlákninu do svého jídelníčku

_DSC0103 oprava

Jednou ze složek našeho jídelníčku by měla být i vláknina. Pozitivně působí na naše zažívání nebo jako prevence různých onemocnění. Dříve byla běžnou součástí potravy, dnes už z naší stravy částečně vymizela. Ovoce a zeleninu si loupeme, otruby už také tolik nekonzumujeme. A to je chyba!

Vláknina je směs polysacharidů pro člověka nestravitelných nebo jen částečně stravitelných. Ovlivňuje naše trávení a imunitu. Nejčastěji si ji většina z nás spojuje se správným zažíváním. Hraje ale důležitou roli jako prevence obezity, diabetu II.stupně či kardiovaskulárních onemocnění.

Druhy vlákniny:

Vlákninu najdeme jen v potravinách rostlinného původu a rozlišujeme ji na rozpustnou a nerozpustnou.

Rozpustná vláknina

Má schopnost vázat na sebe vodu a zvětšit tak svůj objem. Snižuje cholesterol a chrání střevní sliznici před poškozením. Jejími zdroji je ovoce, zelenina, obiloviny.

Nerozpustná vláknina

Najdeme ji v oříšcích, celozrnném pečivu a semínkách. Neváže na sebe vodu, putuje až do tlustého střeva a zvyšuje objem stolice.

Jaké jsou hlavní přínosy vlákniny?

  • Čistí naše střeva a chrání jejich sliznici před poškozením tím, že na sebe váže nežádoucí látky z potravy a ty, které vznikají při trávení.
  • Snižuje hladinu cholesterolu.
  • Snižuje riziko zácpy.
  • Zvyšuje pocit nasycení.
  • Reguluje hladinu cukru v krvi.

Doporučená denní dávka vlákniny je 30 g, my ji ale konzumujeme jen asi polovinu, tedy 15 g. Je tedy důležité zbytek denní dávky doplnit do těla jinak. Jedním z doplňků stravy je Twiggy® – 100% rozpustná obohacená vláknina.

twiggy-citrus-mix-sklenice uprava na Twiggy

Twiggy®

100% rozpustná obohacená vláknina. Kombinace vlákniny z konjacu se silnou dávkou skořicového extraktu v rozpustném nápoji Vám pomůže nejen s hubnutím, snížením cholesterolu a cukru v krvi. Oslníte okolí svojí proměnou a vitalitou.

Po zkušenostech s jinými druhy vlákniny jsem byla lehce skeptická – obávala jsem se zejména chuti. Jakmile jsem ale vyzkoušela, změnila jsem názor. Po důkladném rozmíchání sáčku ve vodě jsem se zkusila napít a chuť mě příjemně překvapila (přirovnala bych například k chuti šumivých tablet rozpuštěných ve vodě). Nápoj jsem ale musela vypít velmi rychle – v podstatě ihned po rozmíchání obsahu sáčku ve vodě, jelikož se konzistence okamžitě měnila na gel. Vlákninu zatím neužívám dlouze, ale rozhodně se cítím lépe.

Klady a zápory:

  • + 3 různé příchutě – každý si může vybrat tu „svou“
  • + příjemná chuť – příchuť ovoce
  • + zasytí
  • + upraví zažívání
  • + nemusíte ji jen rozmíchat ve vodě, ale přidat také třeba do jogurtu
  • – je třeba opravdu důkladně rozmíchat

Jsem velmi mile překvapena chutí, které jsem se obávala. Nápoj je třeba velmi důkladně rozmíchat a ihned vypít. Účinky jsou ale již znát. Upravilo se mi zažívání a ačkoli jsem prvních pár dnů byla nějaká unavená, tak po pár dnech nastal zlom a cítím i více energie. Nemám tolik chuť na sladké a donutilo mě to víc pít, s čímž jsem měla problém, abych vypila dostatek tekutin. Takže já jsem nadšená a testováním u mě Twiggy určitě nekončí.

Proč se vláknina doporučuje i při hubnutí?

Vláknina sice není zdrojem energie, ale zasytí a hlad se dostaví později. Potraviny bohaté na vlákninu musíme důkladně rozžvýkat, čímž jíme pomaleji a sníme tak menší množství jídla. Jen vláknina ale nestačí. Její užívání je třeba doplnit správným pitným režimem, pestrou stravou a pohybem.

Twiggy mě mile překvapila. Obávala jsem se chuti, bylo to ale zcela zbytečné. Když si ji opravdu důkladně rozmícháte, chutná skvěle. Hlavně ta citronová příchuť. Ta Vás dokáže pěkně osvěžit. Twiggy užívám 3x denně před jídlem, snížily se tak porce, které sním. Po téměř 3 týdnech užívání se cítím lépe a jsem zvědavá, zda opravdu snižuje cholesterol a cukr v krvi.

Všeho s mírou

I když mnozí z nás ve stravě přijímají vlákniny málo, je třeba dát si pozor i na to, abychom ji do stravy nezařadili příliš. Příjem vlákniny kolem 60 g/ den Vám může přivodit zácpu a nepříjemné zažívací potíže.

 

Facebook Comments