Potraviny podporující imunitní systém

Imunita je úžasná schopnost našeho organismu bránit se virům a dalším škodlivým vlivům, které působí na naše tělo.  Jedinci s oslabeným imunitním systémem jsou méně odolní a bývají častěji a déle nemocní.  Naši imunitu můžeme posilnit například otužováním, ale také bezesporu správně zvoleným jídlem.  Jaké potraviny bychom měli (nejen) na podzim zařadit do jídelníčku si můžete přečíst v dnešním článku.

mushrooms-4791_1920Hlíva ústřičná

Hlíva ústřičná je zázračná houba, která obsahuje velké množství vitamínu C, B komplexu a bílkovin. Mimo to je také hlíva zdroj draslíku, který se podílí na stálosti vnitřního prostředí, dále fosfor, který je vázaný v zubech a kostech a betaglukany. Jedná se o přírodní polysacharidy z buněčných stěn hub, které mají protizánětlivý a protivirový účinek a pomáhají čistit naše cévy od cholesterolu. Hlíva ústřičná má ve 100 gramech pouze okolo 150 kJ, 2 gramy bílkovin a 4 gramy sacharidů.

Zázvor

Zázvor, který původně pochází z Asie, má typickou chuť i vůni, kterou způsobují ginger-1960613_1920esenciální oleje. Mezi významné účinky zázvoru patří jeho preventivní účinky proti nemocem – například chřipce nebo rýmě, podpora trávení a také afrodiziakální účinky. Obsahuje velké množství vitamínu C, dále vitamínu A a draslíku.

Česnek a cibule

Česnek je známý nejen jako potravina nezbytná při vaření, ale také pro své antibakteriální, protiplísňové a antivirové účinky.  Obsahuje vitamín C a B komplex, dále vápník, selen nebo hořčík. Česnek má specifickou vůni i chuť, kterou zapříčiňují těkavé oleje a síra. Mezi jeho pozitivní účinky na náš organismus patří prevence proti ateroskleróze a rakovině nebo snížení zlého LDL cholesterolu. Aby si česnek zachoval co nejvíce prospěšných látek a pomohl nám při nachlazení, zkuste jej naložit do medu nebo si pořídit česnekový olej.

Cibule je zázračná potravina, která stejně jako česnek nesmí chybět v žádné kuchyni. Pěstuje se v mnoha odrůdách, které se liší nejen tvarem. Cibule zpomaluje stárnutí cév, ničí bakterie, povzbuzuje chuť k jídlu, odhleňuje a působí jako přírodní antibiotikum. Nadrobno nakrájená cibule v kombinaci s medem je skvělým lékem na oslabený organismus.

bulb-1239423_1280

Kysané zelí

Kysané zelí je významným zdrojem vitamínu C, draslíku a sodíku. Pomáhá zvyšovat odolnost lidského organismu a zlepšuje činnost našich střev. Zelí obsahuje ve 100 gramech necelých 100 kJ a z 90 % vodu. Pro udržení střevní mikroflóry potřebujeme zdraví prospěšné bakterie, které najdeme mimo jiné i v v kysaném zelí.

Křen

Křen je silně aromatický, léčí nemoci dýchacích cest, pomáhá při trávících obtížích a zánětech ledvin. Dále také posiluje náš organismus a má antiseptické a antibiotické účinky. Užívá se při zahlenění, má močopudné účinky a obsahuje řadu zdraví prospěšných látek – například vitamín C, A, hořčík nebo železo.

fruit-15408_1920Citrusy

Pravidelná konzumace citrusů jako citrón, grep nebo pomelo, zvyšuje obranyschopnost našeho organismu a jsou známe pro vysoké množství vitamínu C a další složky, které mají léčivé účinky. Citrón se přidává zejména do čaje, nezapomínejte ale jak citrón, tak ostatní citrusy konzumovat i tepelně neupravené, například ve formě ovocných šťáv.

Facebook Comments