Potřebujete zrychlit Váš metabolismus?

Metabolismus, (také látková přeměna) je souhrn všech chemických procesů, které probíhají v našem těle.
Energetický metabolismus – jsou všechny procesy, které souvisejí se spalováním energie a její využíváním v každé buňce našeho těla.
Bazální metabolismus – množství energie, kterou organismus spotřebuje na základní životní funkce (jako je dýchání, trávení atd.). V klidu (bez pohybu).
Pracovní metabolismus – energie, kterou tělo potřebuje při provádění mentální či fyzické činnosti.

Zjednodušeně si představte, že energie, kterou spálíte při hodinovém cvičení představuje pracovní metabolismus a energie, kterou spálíte na základní pochody Vašeho těla aniž byste pohnuli prstem je bazální metabolismus. Je jasné, že spálíte mnohem více energie na procházkách během 24 hodin než ji spálíte při hodinovém cvičení (pokud nejste vrcholový sportovec).

iStock_000006300431Large

Přinášíme Vám tedy tipy jak zrychlit bazální metabolismus:

Pravidelná a výživná snídaně – lidé, kteří pravidelně snídají mají aktivovány geny, které metabolismus podporují. Vaše snídaně by měla obsahovat vyvážený poměr sacharidů, bílkovin a dalších živin. Přeslazené cereálie či koblihy plněné nutelou nejsou tou správnou volbou.
TIP od nás: půlhodinu před snídaní vypijte sklenici vody s citronem.

Dostatečný pitný režim – protože všechny chemické reakce v našem těle probíhají ve vodním prostředí. Denně byste měli vypít alespoň 1,5 litru vody. Slazené minerálky, coca cola či jiné nápoje plné cukru určitě nedoporučujeme, podporují pocit žízně a jsou nezdravé. Ideální je čistá voda, zelené čaje či voda s citronem.

Grapefruit před snídaní – bylo zjištěno, že grapefruit podporuje spalování tuků. Stačí abyste si dali polovinu před snídaní případně před jiným jídlem.

Přerušované sezení – týká se to lidi, kteří mají sedavé zaměstnání. Neseďte vkuse déle než hodinu. Vždy se během té hodiny alespoň na minutu projděte nebo protáhněte.

Budování svalové hmoty – dejte se na posilování nebo jiné cvičení, které vedou k nárůstu svalové hmoty. Proč? Protože už 2,5 kg nových svalů Vám za rok spálí až 7 kilogramů tuku!

Dostatečný příjem bílkovin – dokážou zvýšit metabolismus až o 30%.

Studená sprcha nebo koupel – když vystavíte Vaše tělo velkému chladu, dochází k aktivaci hnědého tuku, což vede ke zvýšené spotřebě energie a nastartování metabolismu.

Nevynechávejte jídla – vynechávání jídel především snídaně si zpomalujete metabolizmus.

Pozor na vůně – Japonský vědci zjistili, že citrusové vůně vedou k aktivaci metabolismu a zvýšenému spalování tuků, zatímco květinové vůně zpomalily metabolismus a stimulovaly pocit hladu.

Používejte zázvor, skořici a chili při vaření

Dostatečně dlouhý spánek – 6 až 8 hodin

Pokud začnete uplatňovat tyto naše tipy, Vaše tělo se Vám odvděčí tím, že začne spalovat více energie, zatímco vy jste v klidu.

Zdroj: Igor Bukovský, Návod na přežití pro ženu


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *