Příprava na porod

priprava na porod

Zdá se to již tak dlouho, co jste na testu objevili ty vytoužené 2 čárky. Čas už se asi pomalu vleče a vy se nemůžete dočkat, až svého drobečka poprvé pochováte. Blíží se ten okamžik s velkým O, kdy porodíte své děťátko. Jak na tento okamžik své tělo připravit co nejlépe?

Příprava na porod by se měla týkat celého našeho JÁ. Je třeba se připravit fyzicky, duševně, ale také vědět, co vše Vás čeká. I když se na ten okamžik žena velmi těší, zároveň se obává. Co když to nezvládnu? Bude to bolet? Budu dobrá maminka?

Strach je přirozený, přesto je dobré se ho alespoň částečně zbavit. Pomoci k tomu může předporodní příprava nebo kurz. Ten může nastávající maminka absolvovat sama nebo s budoucím tatínkem. Kurzy většinou pořádají jednotlivé nemocnice, kam se maminka chystá k porodu, nebo také různá mateřská centra. Je jen na Vás, jaký kurz a kde Vám bude více vyhovovat. Rozdílná je i jeho délka. Někdy se jedná o jedno sezení, jinde Vás čekají pravidelná setkání.

Předporodní kurzy většinou vede porodní asistentka či jiný odborník. Dozvíte se, jak porod probíhá, naučíte se správně dýchat (což je tedy někdy opravdu věda), v jaké poloze můžete rodit nebo také o porodních bolestech – jak je lze zmírnit apod.

Dobré je také dopředu navštívit porodnici, kde se chystáte přivést miminko na svět. Vždy je příjemnější vědět, kam jdete, jak to tam vypadá a jak to vše bude probíhat právě zde od příchodu až po propuštění domů.

Co se fyzické stránky týče, pokud Vám to Váš zdravotní stav dovolí, je dobré navštěvovat cvičení pro těhotné. Nejen že se budete cítit příjemně, může Vám také pomoci např. od bolestí zad či kyčlí. A samozřejmě také odbourává stres.

Součástí fyzické přípravy na porod může být také použití zdravotnických pomůcek určených k předporodní přípravě a ke zpevnění svalů pánevního dna po porodu. Jednou z takových pomůcek je např. Aniball. Mnoho maminek si jej pořizuje, aby se pokud možno vyhnuly nástřihu či natržení hráze při porodu. S jeho používáním lze začít od ukončeného 36.týdne těhotenství a využijete jej i po porodu k posílení svalů pánevního dna a vůbec celé poporodní rehabilitaci. Postačí cvičení dlouhé cca 15 minut.

I když se porodu obáváte a čekají Vás chvíle bolesti, věřte, že ten malý uzlíček ve Vaší náruči Vám dá na vše zapomenout a přinese Vám spoustu radostných chvil a zážitků.

Facebook Comments
| Štítky: , , | Autor: .
Ivana Kyllerová

Autor: Ivana Kyllerová

Maminka 3 rarášků ve věku 3-8 let, se kterými ráda podniká výlety, tvoří a tráví veškerý volný čas. Jako maminka se zajímá o vše, co souvisí s péčí o děti, různé vychytávky apod. Od roku 2015 spolupracuje s webem pro děti a o dětech Vašeděti.cz, který přináší nekonečnou inspiraci, aby vám s dětmi bylo fajn. Ráda se s Vámi podělí o své prakticky nabyté zkušenosti z oblasti péče o děti.