Suché oči – jak si pomoci?

obr1

Když oči nemají dostatek slzné tekutiny, mohou začít svědit či pálit. To dokáže velmi narušit každodenní život. Jak si tedy pomoci?

Zvlhčující oční kapky: rychlá pomoc pro naléhavé případy!

Příznaky suchých očí často vznikají ve chvíli, kdy opravdu potřebujeme plně fungující oči: přes den v kanceláři, ve škole nebo při řízení cestou domů z práce. V těchto situacích vyžadujeme rychlou úlevu. Doplnění slzné tekutiny ve formě očních kapek je ta správná volba.

Produkty z řady HYLO® EYE CARE byly vyvinuty speciálně pro ošetření různých forem suchého oka. Zvlhčují oko a zmírňují příznaky způsobené syndromem suchých očí.

Všechny výrobky z této řady se vyznačují vysokou kvalitou, dobrou snášenlivostí a snadným použitím. HYLO® EYE CARE produkty jsou bez konzervačních činidel, jsou velmi účinné a mají dlouhou dobu použití. Podrobné informace jsou k dispozici na webových stránkách www.hylo.cz.

Woman stretching in her bed. A Girl Waking Up in The Morning

Co můžete udělat sami? Dodržovat zdravý životní styl!

Příliš málo spánku, nezdravá strava a neustálý stres nejsou dobré pro nás, ani pro naše tělo. Dokonce i oči trpí nezdravým životním stylem. Obvykle je to patrné v dopoledních hodinách, kdy mohou být oči po probuzení oteklé, unavené a zarudlé. Ale nebojte se, nemusíte obrátit svůj svět vzhůru nohama – stačí se zaměřit na několik drobných detailů:

  • Dostatečně spěte. Někteří lidé spí sedm hodin, někteří potřebují devět, aby začali den svěží a fit. Pokuste se zjistit, kolik spánku potřebujete a dodržujte tento čas, jak jen to je možné.
  • Více pijte. Měli byste vypít asi dva litry denně. Ideální volba je minerální voda, neslazené čaje nebo zředěné ovocné šťávy.
  • Jezte zdravou a vyváženou stravu. Výživa má vliv na kvalitu a množství slzného filmu. Ve středu zájmu jsou především omega-3 mastné kyseliny (vyskytující se například v mase studenovodních ryb, jako je sleď, makrela a losos, nebo lněném oleji) a omega-6 mastné kyseliny (v oleji ze světlice barvířské, sóje a slunečnicovém oleji).
  • Vyhýbejte se stresu. Dopřejte si několikrát za den krátkou pauzu na odpočinek. Například běžte během polední přestávky na procházku na čerstvý vzduch. To je dobré nejen pro vaši mysl, ale kyslík je důležitý i pro vaše oči.

frau arbeitet abends und ist müde

Jsou vaše oči po dni v kanceláři, nebo po delší práci před monitorem unavené a vyčerpané? Tato cvičení jim mohou ulevit!

Nepříjemné pálení očí, které vás ruší při práci, se nazývá syndrom kancelářského oka. Každý, kdo chce po práci udělat něco dobrého nejen pro sebe, ale i pro své oči, může vyzkoušet několik jednoduchých cvičení:

  • Sedněte si vzpřímeně. Zhluboka dýchejte do břicha a ven. Očima dělejte kruhy: nejprve ve směru a potom proti směru hodinových ručiček. Stačí pětkrát v obou směrech. Takto trénujete malé oční svaly a rozprostíráte slznou tekutinu po povrchu celého oka.
  • Lehněte si a zavřete oči. Ukazováčkem a palcem uchopte kůži na obou stranách obličeje nad a pod obočím a masírujte vytvořený kožní záhyb. To uvolňuje namáhané oči.
  • Třete ruce o sebe, dokud vaše dlaně nejsou pěkně teplé. Pak zavřete víčka a přiložte teplé ruce na oči. Zcela uvolněte tvář. Toto cvičení, tzv. palming, také uvolňuje oči.

Tato cvičení, pokud jsou prováděna pravidelně, mají pozitivní vliv na vaše oči i slzný film.

Pokud máte suché oči, navštivte pro jistotu očního lékaře, protože příznaky mohou mít různé příčiny. Pro úlevu od příznaků pak společně s ním zvolíte terapii šitou na míru speciálně pro vás.

Facebook Comments