Světový den výživy s psylliem

Výživa1

Vyvážené stravování a dostatečný pitný režim jsou velká témata, která zajímají celý svět. Každoročně již od roku 1981 si ve více než 150 zemích připomínáme 16. říjen jako Světový den výživy. Hlavním cílem je upozornit na důsledky klimatických změn a také na fakt, že naše civilizace je založena na zemědělství. Mezi hlavní úkoly Světového dne výživy patří zcela jistě upozornění na problémy výživy zemí třetího světa a na druhé straně nadměrný příjem potravin a obezitu v zemích jako je Česká republika.

Proč byste měli jíst stravu s dostatkem vlákniny?

V našem jídelníčku by se mělo objevit dostatečné množství ovoce, zeleniny, luštěnin a celozrnných obilnin s vysokým obsahem vlákniny. Vyvážená strava se projevuje hlavně dostatečným množstvím vlákniny a pestrostí jednotlivých složek. Sacharidy, cukry, tuky a bílkoviny jdou ruku v ruce na cestě za správným fungováním našeho těla.

Hlavní působení vlákniny v organismu je ochranná funkce, která spočívá v jejím nabobtnání a zvětšení objemu ve střevech. Tím dochází ke zrychlení průchodu tráveniny střevem. Je-li ve stravě málo vlákniny, nebo dokonce žádná, zbytek tráveniny v tlustém střevě jím prochází pomalu a vázne, může tak způsobovat zácpu. Vláknina dále reguluje hladinu inzulinu v krvi a detoxikuje organismus tím, že váže a odplavuje přebytečné tuky ven z těla. Vláknina je jednoduše alfou a omegou našeho trávení a tím pádem jejím doplněním předcházíte mnoha onemocněním.

Výživa3

Jaká vláknina je pro nás vhodná a jaké je doporučené množství?

Doporučený denní příjem celkové vlákniny pro dospělého jedince (nad 18 let) je 30–35 g vlákniny na osobu a den. Toto doporučení nutné dodržovat pravidelně každý den a dlouhodobě. Nejúčinnější vlákninou je však vláknina psyllium, která již po několika dnech užívání dokáže navodit správnou hustotu stolice. Vláknina psyllium nabobtná v tekutině až 40krát. Této unikátní vlastnosti se využívá při redukčních dietách a při snížení kalorií ve stravě. Rozpustná vláknina není návyková a je vhodná pro dlouhodobé užívání.

Psyllium seeds with a small chalkboard on wooden background

Můžeme díky vláknině psyllium zhubnout?

Psyllium je doplněk stravy vyrobený z jitrocele indického. Konkrétně z vyčištěných obalů jeho semen. Užívá se pro podporu hubnutí a pročištění organismu od škodlivých látek. Jedná se v podstatě o koncentrovanou rozpustnou vlákninu, jejíž pozitivní účinky při hubnutí jsou všeobecně známé. Produkt Psyllium Fit&Slim s glukomannanem navozuje rychlejší pocit sytosti, váže na sebe škodliviny a odvádí je z těla pryč, působí příznivě na střevní mikroflóru a podporuje metabolismus tuků. Psyllium můžete přidat také do svých oblíbených receptů. Na Facebooku Topnatur Zdraví z přírody najdete recepty na chleba z psyllia, psylliové palačinky, makové buchty s psylliem nebo chutné omáčky. Psyllium Fit&Slim můžete užívat v prášku nebo tabletách. Více informací najdete na www.topnatur.cz

Facebook Comments