Těhotná v létě? 7 tipů, jak zvládnout léto s bříškem

1

Léto je v plném proudu, sluníčko pálí a my bychom svůj čas trávili nejradši ponoření ve vodě. A co teprve nastávající maminky? Ty na tom nejsou jinak. Léto jim dává zabrat ještě víc než nám ostatním. I když se to ale nezdá, být těhotná v létě má i své klady.

Maminky si teď klepou možná na čelo a ptají se jaké. Je vedro, mají kila navíc, špatně se jim dýchá, trápí je otoky nohou, špatně spí. Připadají si neohrabané a nemohou se dočkat, až své maličké budou držet v náručí.

Slunečné počasí nám ale zlepšuje náladu a potíže jsme schopni řešit s nadhledem. Uznejte, že když je sychravo a sivo, i drobnosti se zdají neřešitelné. Další výhoda těhotenství v létě potěší Vaši peněženku. Nemusíte si pořizovat nový šatník.

Jak zvládnout vysoké letní teploty?

Pozor na sluníčko

Pokožka těhotných je velmi vnímavá a snadno se může spálit. Po dobu těhotenství je lepší se nevystavovat přímým slunečním paprskům. Vyhledejte si spíš stinné místo. Bude se Vám i lépe dýchat.

Pestrá strava

Léto je z hlediska stravy skvělé. K dispozici máte dostatek čerstvého ovoce a zeleniny. To Vám poskytne nejen potřebné vitamíny a živiny, ale také Vás příjemně osvěží. Snažte se jíst spíš lehčí jídla, těžkým tučným jídlům se vyhněte.

Dodržujte pitný režim

V létě je třeba dodržovat pitný režim opravdu důsledně a u nastávajících maminek to platí obzvlášť. Snadno může dojít k přehřátí organismu a dehydrataci. Pijte dostatek vody, ovocných čajů a ovocných šťáv.

Cítíte se unavená? Zkuste únavu zahnat minerálkou a doplnit do svého těla potřebné minerály.

1b

Oblečení

Volte spíše volnější a lehčí oblečení z přírodních materiálů. Ideální jsou světlé barvy, které sluneční paprsky odrážejí.

Nevzdávejte se pohybu

I když se cítíte neohrabaná, zajděte si na procházku. Nejlíp ráno nebo ve večerních hodinách, kdy už není takové teplo. A pár temp v bazénu Vám také neublíží. Ale pozor – dejte přednost místům, kde je voda pravidelně kontrolována a upravována. Přírodní koupaliště nejsou pro těhulky vhodná. Pokud si kvalitou vody nejste jistá (a platí to i pro bazény a akvaparky), použijte koupací probiotický tampon.

Bolavé a oteklé nohy

Problém většiny těhotných žen. Ulevit Vám může chladná koupel nohou. A když odpočíváte, hoďte nohy do zvýšené polohy.

1c

Plánujte!

Potřebujete si něco zařídit? Zajít k lékaři nebo do obchodu? Plánujte všechny tyto aktivity na ráno. Sluníčko ještě nebude tolik pálit.

Facebook Comments