Vitamín D nejen ve stravě našich nejmenších

Sluníčko D

Vitamín D je nepostradatelným vitamínem pro správný vývoj dětského organismu. Jeho nedostatek může poškodit zdraví. Získáváme jej z potravy, hlavně ale také pobytem na sluníčku. V létě ho tedy můžeme přijímat dostatek pobytem venku, v zimě ale nastává problém.

Vitamín D se řadí do skupiny vitamínů rozpustných v tucích. Znáte hned v několika variantách – D1, D2, D3. Ovlivňuje vstřebávání vápníku a fosforu v našem těle, podílí se na správném růstu zubů a kostí. Jeho nedostatek se může projevit zpomalením růstu, měknutím kostí, křivicí nebo osteoporózou. Správné množství vitamínu D v organismu příznivě působí také na naši imunitu.

Zdroje vitamínu D

Sluneční záření

Vitamín D se v našem organismu vytváří působením ultrafialového záření. Jeho množství je závislé na délce slunění, přístupu paprsků k naší pokožce, intenzitě slunečního záření, pigmentaci naší pokožky, ročním období a mnoha dalších faktorech.

K tomu, aby si naše tělo vytvořilo dostatek vitamínu D by měl postačit cca 30 minutový pobyt na sluníčku. Tím Vás ale nenabádáme k tomu, abyste se rožnili na slunci. Postačí nemít zakryté končetiny.

Vitamín D ve stravě

Zdrojem vitamínu D jsou zejména tučné ryby jako sardinky, losos nebo tuňák. Dále také hovězí maso, vajíčka a některé mléčné výrobky.

1

Mohu vitamín D doplnit ještě jinak?

Ano, můžete. Stejně jako novorozencům podáváme kapičky s vitamínem D i my můžeme svému tělu dodat vitamín D také jinak. Skvělou formou je Mollers Omega 3. Vybrat si můžete z několika příchutí oleje nebo kapslí.

Náš tip: Mollers Omega 3

V Norsku, odkud Mollers pochází, jej doporučují i kojencům právě místo zmiňovaných kapiček.

Facebook Comments