Snažíte se o miminko? Podpořte plodnost díky těmto tipům!

Početí miminka je u téměř čtvrtiny žen dlouhý a o to psychicky náročnější proces. Rozhodla jste se i vy s partnerem, že chcete založit rodinu, ale čekání na miminko se čím dál tím více prodlužuje? Poradíme vám, jak zvýšit šanci na úspěch.

Zaměřte se na zdravý životní styl

Pokud nemůžete s partnerem i po několika měsíčním snažení otěhotnět, jako první byste se měla zamyslet nad svým stylem života. Přestože to bude těžké, po dobu snažení (a samozřejmě i po dobu těhotenství) byste měla přestat kouřit, pít alkohol a dávat si pozor na nadměrné dávky kofeinu. Potraviny si zkuste vybírat takové, jež neobsahují konzervanty a umělá barviva. Pro úspěšné otěhotnění je nejlepší dostat se na svou ideální váhu. Tu lze orientačně zjistit pomocí indexu BMI.

Vyhněte se stresu

Právě stres je totiž největším nepřítelem otěhotnění. Proto nepanikařte, že těhotenství hned nevychází, ale zaměřte se na sebe a na vztah s vaším partnerem. Pročistěte si hlavu při cvičení, které je pro odbourávání stresu nejvhodnější, a naplánujte si s partnerem společný prodloužený víkend či dovolenou. Třeba se z ní nevrátíte dva, ale tři.

Buďte fit – znáte hormonální jógu?

Při snaze o početí je důležité udržovat v kondici také tělo. Skvělou cvičící technikou je zcela jistě hormonální jógová terapie, kterou vytvořila brazilská psycholožka a jogínka Dinah Rodrigues, a to ve spolupráci s psychology, fyzioterapeuty a významnými jógovými učiteli. Díky provázanosti dynamických cviků s mentálními technikami a se silným dechovým cvičením dochází totiž k masáži a prokrvení vnitřních orgánů v oblasti břicha a pánve (tedy vaječníků, dělohy a dalších ženských orgánů). Výsledkem cvičení je nejen posílení těla, ale také zvýšení estrogenu v ženském těle, snížení únavy, harmonizace psychiky a celého energetického systému těla.

Poznejte své tělo

Zaměřte se na svůj menstruační cyklus – především na jeho pravidelnost. Pokud menstruace přichází nepravidelně, je velice pravděpodobné, že i plodné dny nebudou stálé. Úplně nejjednodušší je pořízení si ovulačních testů. Dalším, o trošku náročnějším, ale o to přesnějším, způsobem je měření bazální teploty. Tu je třeba si měřit každý den, než vstanete z postele. Před ovulací bývá teplota zcela normální (okolo 36,5 °C), po ní však stoupá o 0,2–0,4 °C. Zaznamenávejte si proto svou teplotu do grafu a zjistěte, jak vaše tělo přesně funguje.

Doplňte důležité látky

Pokud chcete snahu o miminko maximalizovat, dopřejte svému tělu látky podporující početí. Pomůže vám v tom nejen vyvážená a pestrá strava, ale i speciální doplňky stravy, jež jsou určenu právě pro ženy či páry snažící se o miminko.

Mnoha ženám se osvědčil jedinečný doplněk stravy Fertility Blend® pro ženy. V jehož složení je například zinek, který přispívá k přirozené plodnosti a reprodukci, vitamin B6 pro regulaci hormonální aktivity a také kyselina listová, jež přispívá k běžnému metabolizmu homocysteinu. Protože se stresu úplně vyhnout nedá, je přípravek obohacen také o vitamin B12 a hořčík pro normální psychickou činnost.

Ověřeno nejen ženami, ale i studií

Produkt Fertility Blend® je ověřen klinickou studií provedenou americkými lékaři ze Stanford University School of the Medicine. Této studie se zúčastnily ženy ve věku 24–42 let, které se neúspěšně pokoušely po dobu 6–36 měsíců otěhotnět. Ve skupině 53 žen, které užívaly Fertility Blend® pro ženy, jich otěhotnělo po 3 měsících 14, po 6 měsících užívání úspěšně počaly další 3 ženy. Studie tedy potvrdila, že přípravek může zvýšit úspěšnost početí. Ukázalo se také, že upravuje nepravidelnost menstruačního cyklu a může být efektivním doplňkovým opatřením především v případech nevysvětlitelné neplodnosti.